Com pujar als arbres

Data De La Creació: 4 Abril 2021
Data D’Actualització: 1 Juliol 2024
Anonim
Clara Peya - OCEANES (Official Music Video)
Vídeo: Clara Peya - OCEANES (Official Music Video)

Content

En aquest article: Precaucions per a la seguretat: picadora sense equipament

La gran varietat d’arbres i les seves formes naturals fan que cada arbre sigui un repte únic. Tot i que la majoria de la gent pensa que escalar arbres és un hobby per als nens, sovint pot ser difícil i perillós. Aprofiteu el temps per trobar un arbre sa amb arrels fortes i pugueu gaudir d’aquesta activitat sense por. Si puges regularment a arbres, pots comprar un arnès bàsic i cordes per fer front a arbres més alts.

etapes

Primera part Precaucions de seguretat

1. Porteu roba que us encaixi bé. La roba hauria d’estar prou fluixa per permetre’t moure’s correctament, però no massa perquè no et quedis enganxat a les branques. Traieu les joies i els accessoris que porteu, especialment al voltant del coll, ja que podrien quedar atrapats a les branques mentre puges a l'arbre.
    • Si és possible, utilitzeu sabates flexibles per augmentar la vostra adherència. Si les sabates tenen soles dures o poca adherència, us seria més fàcil pujar descalç.

2. Observeu l’arbre fent una mica de distància. Busqueu un arbre amb grans branques amples que suporti el vostre pes, com a mínim de 15 cm de diàmetre. Abans de començar a pujar a l'arbre, feu un pas enrere per inspeccionar tot l'arbre.Eviteu arbres amb els següents signes de perill.
    • Una forma estranya o un tronc granat. Els arbres inclinats representen un risc addicional, però normalment són segurs.
    • Amples esquerdes.
    • Àmplies zones on l'escorça està deprimida o absent.
    • Una corona dividida és un signe de descomposició en les coníferes. Per a la resta d’arbres, no heu d’arriscar-vos massa, però encara no arribeu al cim.

3. Comproveu al nivell del sòl. Aproxima't a l'arbre i inspecciona el fons del tronc i en un radi d'un metre al voltant. A continuació es mostren els signes que us diuen que l’arbre està malmès o mort i que no l’heu de pujar.
    • Veus créixer bolets a l’arbre o a la seva base.
    • Observeu moltes branques mortes a terra (és normal veure algunes branques mortes a la part inferior del tronc, però si cauen des d’una alçada més alta, l’arbre té un problema més greu).
    • Hi ha un forat gran o diversos forats a la base de l’arbre.
    • Es veuen arrels danyades o algun terreny aixecat o esquerdat a prop del tronc (cosa que indica que l'arbre es desarrela).

4. Fixeu-vos en les condicions meteorològiques. Tot i que l’arbre és sòlid, el clima pot fer perillosa aquesta activitat. Eviteu escalar arbres en les situacions següents.
    • No escalar mai arbres durant una tempesta ni amb fort vent.
    • La humitat pot fer que l’arbre rellisqui i pugui ser molt perillós per pujar.
    • Les temperatures fredes poden fer que la fusta es trenqui. Puja lentament a l'arbre i comprova cada branca abans d'utilitzar-la.

5. Informeu-vos sobre els perills a la zona de l’arbre. Heu de procedir a l’últim pas que us permeti garantir la vostra seguretat. Aquests factors poden ser difícils de veure des del sòl, de manera que cal anar amb compte mentre pugeu a l’arbre.
    • No pugeu mai un arbre a 3 metres d’una línia d’alta tensió.
    • No pugeu situant-vos sota branques pesades que s’han trencat o penjat. Els professionals anomenen aquestes branques de "vídues" per un motiu concret.
    • Observeu l’arbre i el seu entorn per detectar la presència d’abelles o vespes, així com els nius de grans ocells o mamífers. Eviteu arbres amb animals.

Part 2 Pujada sense equipament

1. Comença a pujar. Si podeu arribar a la branca més baixa, agafeu-la amb una mà i emboliqueu el braç al voltant del tronc. Poseu el peu sobre un nus sòlid o agafeu els costats del tronc amb les cuixes i els vedells. Si la branca és massa alta per atrapar-la, proveu una d’aquestes tècniques avançades.
    • Si heu de saltar per agafar la branca, feu-ho just al costat del tronc. Consulteu el següent pas per obtenir consells sobre com pujar a la branca.
    • Si teniu força a les cames, podeu pujar arbres amb una branca més alta. Puja amb velocitat moderada al maleter. Col·loca el metatars del peu dominant sobre l’arbre i empeny cap amunt contra l’arbre tot saltant per l’altre peu. Llança els braços cap amunt per agafar la branca o utilitza un dels braços per agafar el tronc i l’altre per agafar la branca.

2. Arriba a la part superior de la primera branca. Ara heu entrat a la sucursal des de baix. Segons l’altura de la branca i el nombre de trets propers, potser podreu tirar-vos cap amunt només tirant-vos dels braços. A continuació, es detallen diverses tècniques que us poden ajudar a arbres més difícils.
    • Per aixecar: aixecar-se recolzant els bíceps i els avantbraços a la branca. Pivoteu fins que els colzes es trobin a la branca o fins que el tors sigui prou alt per aixecar la part superior del cos. Gireu les cames a cavall per la branca.
    • Girar les cames: agafar la branca amb les dues mans. Gireu una cama sobre la branca. Envolteu els braços al voltant de la branca perquè els bíceps estiguin a sobre. Gireu la cama lliure enrere prement els bíceps fins a la part superior de l’extremitat.
    • Si no podeu agafar cap branca, proveu la tècnica del coco fins arribar a la branca més baixa.

3. Continua amb grans branques vives. Un cop al peu sobre una branca gran, busqueu un camí segur a la següent. Agafeu les branques el més a prop possible del tronc. Si la branca és inferior a 8 cm, no la feu servir per recolzar més d’una extremitat. Quan poseu el peu sobre una branca d’aquest tipus, poseu-lo perpendicularment a la branca on es fixa al tronc.
    • Eviteu les branques trencades o les branques mortes. La fusta morta es pot trencar sense avisar.
    • Si l’escorça es desprèn quan l’arreu, l’arbre pot estar dèbil i morir. Tornada a terra.

4. Seguiu la regla de tres punts. En pujar a un arbre sense cordes, tres de les quatre extremitats haurien de situar-se en algun lloc de forma permanent. Cadascun d’aquests membres ha de ser recolzat per diferents punts de l’arbre. Si poseu dos peus a la mateixa branca, només utilitzeu un punt de suport. Si us sentiu o us ajusteu, no compteu com a punt de suport, ja que aquesta posició no us ajudarà a retenir-vos si els vostres altres punts de suport fallen.
    • Les tècniques comentades anteriorment per arribar a la branca més baixa no són segures per a altres branques de l’arbre. Només un escalador experimentat hauria de tractar de pujar a un arbre sense captura.

5. Mantingueu el cos a prop del tronc. Mantingueu dret, mantenint els malucs directament sota les espatlles quan sigui possible. Aprofiteu l'arbre dels braços el més a prop possible per augmentar l'estabilitat. Si el tronc és massa petit, podeu millorar l’adherència i retardar la baixada en cas de caiguda embolicant els braços o les cames al voltant del tronc.

6. Fixeu-vos en branques entrellaçades febles. Es tracta de punts on dues branques han crescut tan a prop de les altres que l'espai entre aquestes dues branques s'omple de decoració. L’escorça que es troba no hi ha fusta massissa i aquestes branques solen ser més febles del que són.

7. Tireu-vos-hi abans d’afegir-vos el pes. Les aparences són sovint enganyoses quant a la força de les branques. No poseu el pes en una branca que no heu provat.
    • Si una part de l’arbre cau en trossos petits, vol dir que l’arbre està podrit. Els arbres es podreixen des de dins cap a l’exterior, és per això que l’arbre podria quedar molt malmès encara que l’escorça sembli sòlida. Torna a terra de seguida.

8. Identifiqueu l'altura màxima que podeu pujar. Quan pugeu sense cordes, heu d’aturar-vos sempre abans que el tronc tingui menys de 10 cm de diàmetre. Haureu d’aturar-se molt abans de notar branques febles o el vent puja.

9. Baixeu lentament i amb compte. Segueu prestant atenció fins i tot quan baixeu. Intenta seguir el mateix camí que si et sentissis segur.
    • Les branques mortes i altres perills són més difícils de veure a mesura que descendiu. Comproveu les captures amb cura durant la baixada.

Part 3 Escalada amb equip

1. Obteniu l’equip adequat. Si pugeu a arbres per fer esport o perquè és la vostra feina (per exemple, si treballeu a l'Oficina Nacional Forestal), necessitareu un equipament adequat per garantir la vostra seguretat. Aquí teniu el que necessiteu.
    • Llançar corda és una fina corda de color clar que es llença sobre la branca. Està unit a un pes que permet ponderar-lo.
    • Una corda estàtica : aquest tipus de corda no té la mateixa elasticitat que la corda dinàmic usat en escalada.
    • Un arnès i un casc : podeu utilitzar un casc d’escalada. Tot i això, l'arnès ha d'estar dissenyat específicament per escalar arbres. Un arnès d’escalada tallarà la circulació sanguínia a les cames.
    • Una corda de Prusik : t'ajuda a muntar. S’adjunta a la corda d’escalada i al vostre arnès mitjançant un mosquetó. En cas contrari, també podeu utilitzar un ascendent.
    • Un protector de branques, també conegut com a protector cambium. Ajuda a protegir les branques de la fricció, cosa que ajuda a que la corda duri més temps. Els protectors de metalls que semblen canonades són més pràctics que els de cuir.

2. Trieu un arbre sòlid. Llançareu la corda sobre un arbre que ha de tenir com a mínim 15 cm de diàmetre. Un arbre més prim del que podria trencar. Com més gran sigui, més segur ets. A continuació, es detallen alguns detalls que cal tenir en compte.
    • Assegureu-vos que l’arbre està saludable. Si l’arbre és vell o es mor, no proveu de pujar-lo.
    • Larbre ha d'estar lluny de perills com les línies elèctriques, els animals i els nius.
    • Assegureu-vos que l’arbre pot donar suport al vostre grup. Un arbre que es reparteix per l'amplada com una fusta dura és més adequat per a grups. En general, només una o dues persones poden pujar a una conífera.
    • Tens permís per pujar a l’arbre? No voldríeu posar-vos en problemes enfilant un arbre que pertany a algú.
    • Finalment, observeu el lloc en general. És fàcil tornar? Tindreu una bona vista quan arribeu al cim? Quin tipus d’animals viuen a prop d’aquest arbre?

3. Un cop heu triat el vostre arbre, observeu-lo amb atenció. No és perquè l’arbre és gran, sòlid i al lloc adequat que pugueu pujar-lo. Hi ha quatre parts de l’arbre que heu d’examinar.
    • Ample Langle: Sovint, és més fàcil veure un arbre des de la distància. D’aquesta manera, és més fàcil veure si l’arbre s’inclina o si les seves branques no són segures, a més de poder notar una línia d’alta tensió que s’amaga al fullatge.
    • Sòl: També és important veure on vas a posar els peus. No heu d'escollir un arbre que tingui massa nusos a la seva base, que tingui un niu de banyes, les arrels del qual es podreixin o estiguin envoltades de cérvols.
    • El tronc: L’absència de càries del tronc podria indicar que l’arbre es podreix o s’ha malmès recentment, cosa que pot fer-lo més feble. Igual que per als arbres amb dos o tres troncs, examineu d’on parteixen les branques des de la seva base. Aquest punt ha de ser sòlid.
    • La part superior: és normal trobar branques mortes a la part inferior de l’arbre, perquè no han rebut prou sol. Tanmateix, la presència de branques mortes a la part superior indica que l’arbre mor. Heu d’evitar els arbres que tenen massa branques mortes, sobretot si es troben a prop del cim.

4. Instal·leu els cables d'extensió. En els següents passos aprendràs la tècnica de les cordes dobles, més segures i fàcils de fer per als principiants. Aquest mètode s’utilitza principalment per a roures, pollancres, aurons i pins, és a dir per a arbres que arriben a superar els 30 metres d’alçada.
    • Llanceu la cadena de llançament sobre la branca sòlida que heu triat. Podeu fer-ho lligant la cadena de llançament a un pes o tirant-lo amb una fossa especial.
    • Poseu el protector de branques a la corda.
    • Fixeu la corda estàtica a la corda de llançament. Estireu a l’altre extrem de la corda per portar la corda a la branca. El protector de la branca ha d'estar a la branca.

5. Fixeu els dos costats de la corda. Feu una sèrie de nusos als extrems de la corda amb un nus Blake al nus principal. El nus Blake ha de quedar solt quan traieu el pes de la corda i el mantingueu al seu lloc quan deixeu de moure’s.
    • Lligar un nus doble de pescador al mosquetó.
    • atenció Si no esteu entrenats per fer aquest tipus de nus, aquest no és el moment de provar-lo per primera vegada. Demaneu a un escalador confirmat que us el faci per vosaltres.

6. Posa't el teu arnès, posa't el casc i fixa'l al sistema de cordes. Assegureu-vos que l'arnès està ben fixat i estret. Un cop el arnès estigui al seu lloc, fixeu-vos al sistema de corda amb nusos sòlids.

7. Afegiu ajuda per als peus. Si teniu prou força a la part superior del cos, podreu pujar a l’arbre només ajudant-vos amb els braços. La majoria dels escaladors també utilitzen una corda Prusik o una ajuda per al peu. La corda Prusik està fixada a la corda principal i permet una millor adherència als peus. A mesura que puges, llisca la corda de Prusik més amunt.

8. Puja per la branca. Com a regla general, pujaràs a la corda fent servir l'arbre per guiar-te o recolzar-te de tant en tant. Quan et sentis cansat, simplement recolza els peus sobre el tronc i continua quan et sentis millor.

9. Pujar més amunt (opcional). Si no esteu preparats per baixar i voleu un petit repte, us podeu assegurar a la branca per preparar-vos per pujar més amunt. Per fer-ho, haureu de tornar a instal·lar les cordes a les branques superiors. Aquest pas no és recomanable per als escaladors principiants.

10. Comença a baixar. Aquest és el pas més senzill, només cal agafar el node principal (el nus de Blake) i llevar-lo suaument cap avall. No aneu massa ràpid! Una baixada segura és una baixada suau.
    • Molts escaladors experimentats solen col·locar nusos de seguretat a les cordes per evitar baixar massa ràpidament. Recordeu, però, que si deixeu anar la corda, s’aturarà. El nus de Blake impedeix caure.

11. Aprendre la tècnica de la corda sola. Un cop tingueu més experiència, podeu provar aquesta tècnica. No és difícil entendre què és: en lloc d’agafar els dos costats de la corda, pugeu per un costat mentre fixeu l’altre costat a la branca o a la base de l’arbre. Necessitareu un dispositiu de pujada i baixada per moure el costat de la corda.
    • És més fàcil utilitzar les cames d’aquesta manera, cosa que fa que aquesta tècnica sigui menys esgotadora.